Navn: Michael Nielsen og Sanne Birk Arbejdsplads: EUC Nordvestsjælland Undervisningsfag/niveau: Teleskoplæssercertifikat (varighed: 5 dg.) Praktikum-udfordringen. ”Den spidse” Hvordan kan vi tilrettelægge vores undervisning til teleskoplæsser-certifikatet, så vi tilgodeser både vores læse- regne- og IT -svage kursister, samt vores fagligt stærke kursister? ”Den udfoldede beskrivelse” Hvordan viser problematikken sig? For hvem er den et problem? Hvad er din interesse i at få den løst? Vi oplever ofte at vores kursister har forskellige udfordringer i forhold til læsning, regning og IT-færdigheder. Det er typisk kortuddannede voksne som skal have certifikater til de maskiner de arbejder med i hverdagen. De er gået tidligt ud af skolen og giver udtryk for at de ikke bruger IT særlig meget/slet ikke til daglig. I
Spændende læsning. Synes at det er rart at der også bliver stillet kritik overfor anvendelsen af den digitale verden, for vi kan nå meget med ny teknologi, men hvis vi ikke har kompetensarne til at forstå og anvende den korrekt. Så bliver den meningsløs for os.
SvarSlet