Dag 3 på Digi-Tek Der arbejdes med Læring, Kolb-Wenger-Illeris Derudover blev vi introduceret til Thing-Link og derefter arbejde med problemstilling fra vores hverdag, som kan løses med Thing-Link Eksempel herunder :-) Klik HER Teknologien mener jeg passer fint både til mine læsesvage kursister, men også til de stærke kursister der er hurtige til at tilegne sig stoffet, de kan udfordres med feks. Thing-Link Kolbs læringscirkel er en model der bygger på bla erfaring., den er dynamisk på den måde at den ved at kursisten får erfaring gennem abstrakt begrebligørelse, konkret oplevelse, reflekterende observation og aktiv eksperimenterende, får en ny konkret oplevelse osv, osv.
Navn: Michael Nielsen og Sanne Birk Arbejdsplads: EUC Nordvestsjælland Undervisningsfag/niveau: Teleskoplæssercertifikat (varighed: 5 dg.) Praktikum-udfordringen. ”Den spidse” Hvordan kan vi tilrettelægge vores undervisning til teleskoplæsser-certifikatet, så vi tilgodeser både vores læse- regne- og IT -svage kursister, samt vores fagligt stærke kursister? ”Den udfoldede beskrivelse” Hvordan viser problematikken sig? For hvem er den et problem? Hvad er din interesse i at få den løst? Vi oplever ofte at vores kursister har forskellige udfordringer i forhold til læsning, regning og IT-færdigheder. Det er typisk kortuddannede voksne som skal have certifikater til de maskiner de arbejder med i hverdagen. De er gået tidligt ud af skolen og giver udtryk for at d...
Kommentarer
Send en kommentar